لوگوی دبیرستان شناختی دخترانه طراوت

دبیرستان شناختی دخترانه طراوت
(دوره اول متوسطه)

درباره دبیرستان دخترانه طراوت

با ما بیشتر آشنا شوید…

درباره دبیرستان دخترانه طراوت

دبیرستان دخترانه طراوت زیرمجموعه مدارس غیردولتی دخترانه طراوت، در سال 1396 در مقاطع پیش دبستان، دبستان و دبیرستان (دوره اول متوسطه) به همت خانم ها معصومه افتخاری و منصوره کشوری در محله تهرانسر، منطقه 9 تاسیس شد.

در حالیکه بیشتر مدارس دولتی و غیر دولتی در سطح کشوری از سیستم آموزشی سنتی استفاده می کنند تصمیم مدیران و موسسان مجموعه مدارس غیردولتی طراوت بر آن بود که از سیستم آموزشی شناختی ( مبتنی بر هوش های چندگانه) بهره بگیرند و به این شکل مجموعه مدارس دخترانه طراوت به یکی از معدود مدرسه های شناختی تهران واقع در تهرانسر تبدیل شد. 
در دبیرستان شناختی طراوت تلاش می شود تا نقاط قوت و ضعف دانش آموزان شناسایی شده و سپس برنامه مناسب جهت شکوفایی نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف دانش آموزان در اختیار آنها قرار گیرد. این کار از طریق مشاوره های گروهی و فردی با دانش آموز و خانواده دانش آموز و سپس برنامه ریزی و پشتیبانی آموزشی صورت می پذیرد. 

درباره دبیرستان دخترانه طراوت

آینده فرزندان ما از مدرسه شروع می شود

استعدادها و علایق دانش آموزان در سیستم آموزشی شناختی کشف می شود و به شکوفایی می رسد
مدیریت دبیرستان دخترانه طراوت

آشنایی با مدیر دبیرستان دخترانه طراوت

مهمترین ویژگی بهترین مدرسه قبل از هرچیز مدیریت آن است. در صورتی که مدیر یک مدرسه تجربه و علم کافی نداشته باشد، حتی اگر تمام کادر مدرسه متخصص باشند، راندمان کاری پایین می آید و مدرسه نمی تواند به صورت هدفمند پیش برود. پس یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب مدرسه خوب دانستن رزومه مدیر آن مدرسه است.

خانم معصومه افتخاری مدیر دبیرستان دخترانه طراوت (دوره متوسطه اول) و یکی از موسسین مجموعه آموزشی شناختی طراوت می باشد. تحصیل در رشته مدیریت آموزشی و نیز داشتن سابقه دیرینه آموزشی و مدیریتی یکی از دلایلی است که دبیرستان طراوت در زمینه برنامه ریزی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح منطقه، استانی و نیز کشوری رتبه دار است. 

خانم معصومه افتخاری بیش از 33 سال سابقه آموزشی و مدیریت مدارسی همچون مدرسه هاجر تهرانسر (20 سال)، مدرسه قرآن و عترت و مدرسه سجادیه منطقه 17 را در کارنامه خود ثبت کرده است. اگر بخواهیم به برخی از دستاوردهای این مدیر باتجربه اشاره کنیم می توانیم مواردی همچون کسب عنوان مدیر نمونه کشوری، اشتغال در منسب ارزیاب مدارس غیردولتی مناطق 2 و 5 و نیز کسب رتبه کشوری در زمینه برنامه ریزی آموزشی نام ببریم.

با همکاران ما بیشتر آشنا شوید

کادر حرفه ای و متعهد دبیرستان دخترانه طراوت هر روز بیشتر از پیش به ارتقا سطح علمی و اخلاقی دانش آموزان می پردازد اما در کنار تمامی این فعالیت ها ما تلاش می کنیم که رابطه ای دوستانه و دلسوزانه با دانش آموزان داشته باشیم تا ذهن آنها بیشترین کارآیی را داشته باشد. در این قسمت میتوانید با همکاران ما و رزومه کاری آنها بیشتر آشنا شوید :

اهداف و چشم اندازهای دبیرستان دخترانه طراوت

مهم ترین رسالت یک مدرسه شناختی، فراهم کردن شرایطی برای کشف استعداد و علایق فردی دانش آموز و سپس تدوین برنامه ای صحیح برای شکوفایی آن است. در این راستا تمرکز دبیرستان دخترانه طراوت به عنوان تنها مدرسه شناختی تهرانسر در وهله اول ارائه بهترین مشاوره روانی، تربیتی و تحصیلی فردی است که در این زمینه اقداماتی نظیر به کارگیری مشاوران با تجربه و ارائه انواع تست های شخصیت شناسی و کشف توانایی ها و علایق مانند تست رغبت صورت گرفته است.

در وهله بعدی رشد و تعالی دانش آموزان در مسائل خداشناسی، انسان شناسی، فرهنگی و تربیتی در الویت قرار می گیرد. برگزاری کلاس های فوق برنامه خاص مانند کلاس های فیلو کافه (فلسفه برای نوجوانان) از جمله اقدامات خلاقانه ای است که برای تفهیم مسائل اخلاقی به دانش آموزان و برای اولین بار فقط در دبیرستان طراوت برگزار شده است.

چشم انداز اصلی دبیرستان دخترانه طراوت، پرورش نسلی با روحیه علمی، دارای قدرت استدلال و تفکر انتقادی، خلاق و آشنا با مهارت های زندگی و شهروندی است که این مهم از طریق ابزارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و با انجام مراقبتهای فردی برای هر دانش آموز ممکن شده است. در حال حاضر دبیرستان دخترانه طراوت در حوزه پژوهشی دارای رتبه یک کشوری است. 

در پایان فارغ التحصیلان دبیرستان دخترانه طراوت (دوره اول متوسطه) درک صحیحی از علایق و استعدادهای خود خواهند داشت و چون مسیر درست موفقیت توسط مربیان و مشاوران حرفه ای به آنها نشان داده شده است، دانش آموزان با اعتماد به نفس به مراحل بعدی زندگی خود گام بر می دارند.

آشنایی مدارس شناختی

  • مدرسه شناختی بستر یادگیری مستقل دانش آموز را مهیا می کند.
  • به تمام جوانب شخصیت و رشد دانش آموز توجه ویژه دارد.
  • رقابتی نیست و هر فرد با خودش مقایسه می شود و محیط بدون استرسی را برای دانش آموز فراهم می نماید.
  • دانش آموز محور اصلی و دبیر تسهیل کننده است.
  • وظیفه دبیر آموزش نحوه یادگیری است.
  • دانش آموز نقاط قوت خود را می یابد و پرورش می دهد.

ویژگی مدارس شناختی

  1. مدرسه ای با رویکرد شناختی مبتنی بر هوش های چندگانه
  2. پرورش دانش آموزانی با روحیه علمی، دارای قدرت استدلال و تفکر انتقادی، خلاق، آشنا با مهارت های زندگی و شهروندی
  3. توجه خاص به گسترش و تعمیق فرهنگ مطالعه و پژوهش
  4. بهره مندی از کادر آموزشی توانمند و مجرب دستیابی دانش آموزان به استانداردهای علمی، آموزشی لازم
  5. آموزش و بهره مندی از تجهیزات و فناوری نوین آموزشی و تربیتی
  6. مشاوره تحصیلی و تربیتی
  7. تعامل اثربخش مدرسه با خانواده جهت هم سویی با اهداف تعلیم و تربیت