درباره دبیرستان دخترانه طراوت
با اهداف و چشم اندازهای ما بیشتر آشنا شوید
درباره دبیرستان دخترانه طراوت
دبیرستان دخترانه طراوت زیرمجموعه مدارس غیردولتی دخترانه طراوت، در سال 1394 در مقاطع پیش دبستان، دبستان و دبیرستان (دوره اول متوسطه) به همت خانم ها معصومه افتخاری و منصوره کشوری در محله تهرانسر، منطقه 9 تاسیس شد.
در حالیکه بیشتر مدارس دولتی و غیر دولتی در سطح کشوری از سیستم آموزشی سنتی استفاده می کنند تصمیم مدیران و موسسان مجموعه مدارس غیردولتی طراوت بر آن بود که از سیستم آموزشی شناختی ( مبتنی بر هوش های چندگانه) بهره بگیرند و به این شکل مجموعه مدارس دخترانه طراوت به یکی از معدود مدرسه های شناختی تهران واقع در تهرانسر تبدیل شد. در دبیرستان شناختی طراوت تلاش می شود تا نقاط قوت و ضعف دانش آموزان شناسایی شده و سپس برنامه مناسب جهت شکوفایی نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف دانش آموزان در اختیار آنها قرار گیرد. این کار از طریق مشاوره های گروهی و فردی با دانش آموز و خانواده دانش آموز و سپس برنامه ریزی و پشتیبانی آموزشی صورت می پذیرد.
آینده فرزندان ما در مدرسه تعیین می شود!
استعدادها و علایق دانش آموزان در سیستم آموزشی شناختی به شکوفایی می رسد…
پیام مؤسس دبیرستان دخترانه طراوت
مجموعه مدارس غیر دولتی طراوت به طور مداوم در حال گسترش است. یکی از خصوصیات ما در طراوت این است که با نگاهی پیشرو همواره به دنبال بهتر شدن هستیم. ما به دنبال ایجاد یک سیستم آموزشی همه جانبه و یک پارچه که آموزش دانش آموزان را از مهد کودک تا دانشگاه در بر می گیرد و در پی درخواست شما عزیزان و با توجه به اهمیت روزافزون سه سال متوسطه دوم در آینده تحصیلی دانش آموزان بر آن شدیم تا دوره متوسطه دوم طراوت را در سه رشته تحصیلی تجربی، انسانی و ریاضی با گرد هم آوردن اساتید زبده و برنامه آموزشی هدفمند به مجموعه مدارس طراوت اضافه نماییم.
حال با افتخار اعلام می داریم که فرزندان عزیزمان می توانند از مهدکودک تا پایان دوره متوسطه دوم در طراوت به تحصیل علم بپردازند.
در سالی که گذشت تلاش کردیم تا علاوه بر ارتقاء سطح علمی دانش آموزان، طبق ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت، به جنبه های اعتقادی، اخلاقی، جسمی، هنری، اجتماعی و هوش اقتصادی دانش آموزان توجه کنیم و به برنامه ای کامل و جامع برای تعلیم و تربیت دانش آموزان دست یابیم.
یکی از افتخارات ما در سال گذشته کسب رتبه اول منطقه 9 در آزمون جامع کشوری بین تمامی مدارس دخترانه و پسرانه دولتی و غیر دولتی بود. ما به داشتن کادر آموزشی متعهد و حرفه ای و دانش آموزان مستعد خود افتخار می کنیم.
دانش آموزان دوره اول متوسطه طراوت در سال گذشته توانستند از نظر فرهنگی، مذهبی، ادبی و هنری فعالیت های زیادی داشته باشند. برگزاری مناسبات مذهبی، نوشتن سناریو و اجرای نمایش، اجرای موسیقی در مناسبتها و دیدار با نویسندگان برجسته کودک و نوجوان از جمله فعالیت هایی است که در این زمینه ها صورت گرفته است
طبق معمول هرسال که دبیرستان طراوت به عنوان قطب پژوهشی کشور شناخته می شود دانش آموزان توانستند با ارائه پروژهای پژوهشی مختلف به مقام اول پژوهشی کشور دست یابند. ما نیز به عنوان مدرسه ای شناختی با برنامه ریزی صحیح، برگزاری اردوها و کارسوق های مختلف پژوهشی و دعوت از کارشناسان حوزه های مختلف علمی مانند نجوم، ادبیات، ریاضی، سلول های بنیادین، گیاهان دارویی و … دانش آموزان را در امر شناخت علایق خودشان حمایت نمودیم.
ما معتقدیم که دانش آموزان موفق از نظر ذهنی و جسمی از سلامت کافی برخوردارند. بنابراین در سال گذشته به طور جدی به امر مشاوره و ورزش توجه نمودیم. برگزاری جلسات متعدد مشاوره فردی و گروهی هم برای اولیا و هم برای دانش آموزان یکی از بزرگترین دستاوردهای سال گذشته ما بود. در بخش ورزش نیز پایان سال تحصیلی به منزله رها کردن دانش آموزان نبوده و ما برای تابستان و سال آینده دانش آموزان مستعد برنامه های ویژه آموزشی در رشته های مختلف را برگزار کرده ایم.
هرساله بازار مشاوره هدایت تحصیلی همزمان با ماه های پایانی سال بین دانش آموزان پایه نهم داغ می شود که با برنامه ریزی صحیح و اختصاص دادن وقت مشاوره خصوصی به دانش آموزان، راهنمایی های لازم جهت شناخت علایق و استعدادها و در نهایت انتخاب رشته صحیح در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.ما معتقدیم دانش آموزان امروز آینده سازان فردای ما هستند بنابراین تمام تلاش خود را در آموزش همه جانبه دانش آموزان به کار می گیریم.
منتظر دیدار شما در سال تحصیلی جدید با نوآوری های جدید هستیم.
معصومه افتخاری – مدیر و مؤسس دبیرستان دخترانه طراوت
با همکاران ما بیشتر آشنا شوید:
کادر حرفه ای و متعهد دبیرستان دخترانه طراوت هر روز بیشتر از پیش به ارتقا سطح علمی و اخلاقی دانش آموزان می پردازد اما در کنار تمامی این فعالیت ها ما تلاش می کنیم که رابطه ای دوستانه و دلسوزانه با دانش آموزان داشته باشیم تا ذهن آنها بیشترین کارآیی را داشته باشد. در این قسمت میتوانید با همکاران ما و رزومه کاری آنها بیشتر آشنا شوید :
اهداف و چشم اندازه های دبیرستان دخترانه طراوت
مهم ترین رسالت یک مدرسه در دوره اول متوسطه، فراهم کردن شرایطی برای شناسایی استعداد و علایق فردی دانش آموز و سپس تدوین برنامه ای صحیح برای شکوفایی آن است. در این راستا تمرکز دبیرستان دخترانه طراوت به عنوان تنها مدرسه شناختی تهرانسر در وهله اول ارائه بهترین مشاوره روانی، تربیتی و تحصیلی فردی است که در این زمینه اقداماتی نظیر به کارگیری مشاوران با تجربه و ارائه انواع تست های شخصیت شناسی و کشف توانایی ها و علایق مانند تست رغبت صورت گرفته است.
در وهله بعدی رشد و تعالی دانش آموزان در مسائل خداشناسی، انسان شناسی، فرهنگی و تربیتی در الویت قرار می گیرد. برگزاری کلاس های فوق برنامه خاص مانند کلاس های فیلو کافه (فلسفه برای نوجوانان) از جمله اقدامات خلاقانه ای است که برای تفهیم مسائل اخلاقی به دانش آموزان و برای اولین بار فقط در دبیرستان طراوت برگزار شده است.
چشم انداز اصلی دبیرستان دخترانه طراوت، پرورش نسلی با روحیه علمی، دارای قدرت استدلال و تفکر انتقادی، خلاق و آشنا با مهارت های زندگی و شهروندی است که این مهم از طریق ابزارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و با انجام مراقبتهای فردی برای هر دانش آموز ممکن شده است. در حال حاضر دبیرستان دخترانه طراوت در حوزه پژوهشی دارای رتبه یک کشوری است.
در پایان فارغ التحصیلان دبیرستان دخترانه طراوت (دوره اول متوسطه) درک صحیحی از علایق و استعدادهای خود خواهند داشت و چون مسیر درست موفقیت توسط مربیان و مشاوران حرفه ای به آنها نشان داده شده است، دانش آموزان با اعتماد به نفس به مراحل بعدی زندگی خود گام بر می دارند.
آشنایی مدارس شناختی
- مدرسه شناختی بستر یادگیری مستقل دانش آموز را مهیا می کند.
- به تمام جوانب شخصیت و رشد دانش آموز توجه ویژه دارد.
- رقابتی نیست و هر فرد با خودش مقایسه می شود و محیط بدون استرسی را برای دانش آموز فراهم می نماید.
- دانش آموز محور اصلی و دبیر تسهیل کننده است.
- وظیفه دبیر آموزش نحوه یادگیری است.
- دانش آموز نقاط قوت خود را می یابد و پرورش می دهد.
ویژگی مدارس شناختی
- مدرسه ای با رویکرد شناختی مبتنی بر هوش های چندگانه
- پرورش دانش آموزانی با روحیه علمی، دارای قدرت استدلال و تفکر انتقادی، خلاق، آشنا با مهارت های زندگی و شهروندی
- توجه خاص به گسترش و تعمیق فرهنگ مطالعه و پژوهش
- بهره مندی از کادر آموزشی توانمند و مجرب دستیابی دانش آموزان به استانداردهای علمی، آموزشی لازم
- آموزش و بهره مندی از تجهیزات و فناوری نوین آموزشی و تربیتی
- مشاوره تحصیلی و تربیتی
- تعامل اثربخش مدرسه با خانواده جهت هم سویی با اهداف تعلیم و تربیت